Založ si blog

Rimini je viac než len more

Rimini – mesto prekvapení

Moja púť pokračuje, teda aspoň v spomienkach. Niečo cez sto kilometrov od Bologne cítiť už morský vzduch, vlny sa kolíšu vo vetre a mnoho turistov tu trávi svoju dovolenku. Je reč o Rimini. Teda tak sa často prezentuje: ako plážová destinácia. No v ponuke skrýva oveľa viac. Vitamín „sea“ by som mohla hľadať aj inde. Dôvod mojej návštevy bol najmä park Italia in Miniature, v ktorom sa cítite, že máte celé Taliansko, ba celú Európu ako na ruke. No Rimini nie je len pre zábavu, má v sebe aj kus histórie.

Rimini nie je len síce len more, ale prečo sa neosviežiť, keď sa dá :)

 

Hneď potom, ako som sa osviežila v morských vlnách, som sa pustila do bádania mesta. Nemala som veľké očakávania a po pravde som bola dosť rozladená z toho, že sa mi do tlačidiel fotoaparátu dostal piesok a niektoré funkcie sa nedali používať. Lenže ako to už býva, samotné poznávanie človeka odreaguje od problémov. Stačilo zle odbočiť a už som bola v inom svete plnom bielych lodí. Pohľad pre bohov, najmä keď na nebe je ešte blankyt. Už len nastúpiť a plaviť sa niekde do neznáma, to by bolo dokonalé, ale ja som mala iný plán.

L‘Arco di Augusto

Podozrivé to začalo byť už, keď cestu vystriedala kamenná dlažba.  Ale stále som si Rimini nespájala s ničím rímskym, teda antickým. Lenže potom som objavila mapu, ako to vyzeralo predtým a zrazu mi docvaklo. Ten názov nie je veru náhodou. Rimini je niečo ako malý Rím. Augustov oblúk je zachovalá brána a vraj aj najstarší oblúk z tejto doby v strednom Taliansku. Pochádza z roku 27 p.n.l. Pekne stará stavba, ale zub času ju nijak nepoznačil. Nuž keď prvému cisárovi stavali hradby len tak, asi musel za to stáť, no Cézara aj tak škoda…

Piazza Cavour

Keď sa vyberiete rovno za nosom od Augustovho oblúku až k Tiberiovmu mostu, natrafíte predtým na Piazzu Cavour, čo je niečo ako srdce pôvodného mesta. Tentoraz toho zo stredoveku. Tu sídlil obchod i spoločenský život. Nuž hlučno je tu večer dodnes. Len namiesto talianskej hudby znie nemecká, aspoň počas mojej návštevy. Konkrétne z pôvodného rybieho trhu. Okrem monumentálnych hradieb sa nedá prehliadnuť socha Pavla V., ale aj fontána Pigna, ktorá stojí uprostred námestia.

Anfiteatro 

Napravo od Augustovho oblúku vedie cesta k rímskemu amfiteátru. Netreba čakať zázraky, ale určite stojí za vzhliadnutie, len to nie je zas nič veľkolepé ako Aréna vo Verone či Koloseum v Ríme. Obyčajné zrúcaniny, ktoré poznačil zub času, ale ešte stále sú na svete a to sa cení. To, že sa nezachoval amfiteáter, neznamená, že sa nič nedialo. Napokon aj tu boli kedysi diváci sledujúci gladiátorské boje, dychtiaci po krvi a adrenalíne… Rimini skrátka nezabudlo na svoju pestrú históriu, len žije aj prítomnosťou.

 

Ponte di Tiberio

Neďaleko od rušného centra je ďalšia pamiatka, ktorá tentoraz spomína na cisára Tibéria. No dobre, stavba sa začala už za Augusta, ale meno dostala až po dostavaní. Toľká nespravodlivosť, ale aspoň názvy sa líšia. Most spája oba brehy rieky a práve cez tento most sa ide smerom k parku miniatúr. V letných mesiacoch tu bývajú koncerty. Ja som ich nezažila, ale čo môžem povedať večer je krásne vysvietený, Taliani si skrátka dajú záležať na pamiatkach.

Moje ďalšie články nájdete na facebooku alebo na webe:
https://www.facebook.com/twenty8road/
travelvision.webnode.sk
fotorcreated

Cividale – tam, kde diabol postavil svoj most

22.03.2017

Veľa ľudí si myslí, že pochodiť Taliansko znamená navštíviť Rím, Benátky, Veronu a Florenciu. Ale omyl! Taliansko je aj o malých malebných mestečkách, o ktorých cestovní sprievodcovia mlčia, lebo by sa už nevyšli do brožúrky. Cividale del Friuli som teda nenašla v žiadnej múdrej knižke, ale nechala som sa skrátka inšpirovať mapou. Keď ste v Taliansku len na jeden [...]

Talianska Perugia čaká na vaše objavenie

08.01.2017

Perugia je mesto, ktoré je slovenskému turizmu takmer neobjavené. Občas je o ňom počuť v správach, že v jeho blízkosti sa triasla zem a budovy padali, ale inak sa o hlavnom meste talianskej Umbrie u nás moc nehovorí. Jedine v súvislosti s čokoládou, keď sa tu v októbri koná festival Eurochocolate. Častosť zemetrasení v tejto oblasti je podľa mňa jediným logickým dôvodom, [...]

Kráľovná jeseň

07.11.2016

Deň ešte drieme. Obloha je posiata mraky, cez ktoré sa prediera usmievavá guča tepla. Pod ňou sa kotúľajú autá sedemmíľovými čižmami od nikam nikam. Z ich svetiel zostávajú len šmuhy. Tma sa dvíha do vesmíru a splýva s černotou. Život sa vkráda do ulíc. Ľudia sa míňajú. Hemžia sa ako mravce, kým nenájdu svoj úkryt. Ruch opäť utícha. Iba vietor ševel a listy [...]

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 42402x
Priemerná čítanosť článkov: 2650x

Autor blogu

Odkazy