Založ si blog

Slávim dušičky i Halloweena, ukameňujte ma za to : )

Zo všadiaľ sa na nás v tomto období rútia správy a obrázky typu: „Halloween, zas opakuješ po Američanoch? A zapálil si babke sviečku?“ Áno, zapálila a nie, neopakujem, ale napriek tomu slávim dušičky i Halloweena a nemám pocit, že by som sa za to mala hanbiť len preto, že to niektorí považujú za niečo hriešne.

Na každom je, aby si tieto dni pripomenul po svojom, lebo každý inak chápe samotnú smrť. Niekto trúchli, niekto sa ľutuje, že skončil aj jeho život, niekto to ignoruje, niekto si spomína, niekto vie, že život sa nezastavil, niekto vie, aké mal šťastie, že tých ľudí zažil. Ale to, že som nezabudla žiť ďalej, predsa neznamená, že som zabudla aj na nich. Jednoducho to nie je to isté.

Môj otec spáchal samovraždu a moji milovaní starí rodičia zomreli na chorobu. Áno, je mi za nimi smutno, aj ja mám niekedy chvíľku, keď ma to dostane (ale nemám to naprogramované na ten a ten deň). Ani jeden z nich by nechcel, aby som sa pochovala zaživa a prestala sa tešiť aj vo chvíľach, ktoré sú smutné. Už nebudeme vytvárať nové zážitky, už neucítim ich dotyk, nebudem počuť ich hlas naživo…, ale ich vplyv je vo mne a v mojich spomienkach. A vďaka tomu sú stále so mnou, respektíve je vo mne ich odkaz, práve toto ja nazývam nesmrteľnosťou, to, že zostaneš v spomienke niekoho, hoci tu už nie si fyzicky.

Aj tento rok som už bojovala s vetrom, aby mi nezhasol oheň sviečky. Dokonca som „skriesila“ nejaké kvety, ktoré by zbytočne zaberali miesto na smetisku a urobila z nich kyticu. Jeden rok sme dokonca zapaľovali kahance cudzím ľuďom. Veď to boli tiež ľudia… No napriek tomu, sa nebránim ani tomu zakázanému rituálu oslavovať život a prevlečiem sa za niekoho iného. Nepovažujem to za neúctu. Práve naopak je to prejav vďačnosti, že mŕtvi mi pripomínajú, že ja ešte mŕtva nie som a tak mám šancu meniť. Nenazvala by som to kopírovaním po Američanoch, lebo aj oni to okopírovali. A navyše zapaľovanie svetlonosov je viac slovanské než americké. Ale keď má skrátka niekto predsudky a považuje iba jednu vec za správnu….

Zatiaľ čo pri dušičkách človek dostáva priestor na slzy a trochu ľútosti, tak pri Halloweene objavuje radosť z toho, že s tými ľuďmi niečo zažil a rovnako ako oni odovzdávali seba druhým, tak má chce robiť to isté. Žiť naplno ako sa dá. Uvedomuje si, že tým vlastne oživuje aj ich.

Pre mňa to nie je buď – alebo, ale oboje  Nezabúdať na tých, čo boli dôležití, ale aj nezabúdať ani žiť. Jing jang efekt HARMONY. Ale je na každom, aký spôsob zvolí, nemal by sa preto stať terčom odsudzovania, lebo len sám vie, ako to cíti. Konvencie bokom. Je to viac o vnútornom prežívaní a o tom, ako sa človek správa po celý rok.

A každému, čo si myslí, že je to americký sviatok a zabúda, že Slovania a Kelti boli pohania a udržovali takéto zvyky, odporúčam tento link: http://plnielanu.zoznam.sk/c/2651/americky-halloween-je-sviatkom-slovanov-a-keltov-zistite-viac-o-jeho-korenoch

Cividale – tam, kde diabol postavil svoj most

22.03.2017

Veľa ľudí si myslí, že pochodiť Taliansko znamená navštíviť Rím, Benátky, Veronu a Florenciu. Ale omyl! Taliansko je aj o malých malebných mestečkách, o ktorých cestovní sprievodcovia mlčia, lebo by sa už nevyšli do brožúrky. Cividale del Friuli som teda nenašla v žiadnej múdrej knižke, ale nechala som sa skrátka inšpirovať mapou. Keď ste v Taliansku len na jeden [...]

Talianska Perugia čaká na vaše objavenie

08.01.2017

Perugia je mesto, ktoré je slovenskému turizmu takmer neobjavené. Občas je o ňom počuť v správach, že v jeho blízkosti sa triasla zem a budovy padali, ale inak sa o hlavnom meste talianskej Umbrie u nás moc nehovorí. Jedine v súvislosti s čokoládou, keď sa tu v októbri koná festival Eurochocolate. Častosť zemetrasení v tejto oblasti je podľa mňa jediným logickým dôvodom, [...]

Rimini je viac než len more

27.11.2016

Rimini – mesto prekvapení Moja púť pokračuje, teda aspoň v spomienkach. Niečo cez sto kilometrov od Bologne cítiť už morský vzduch, vlny sa kolíšu vo vetre a mnoho turistov tu trávi svoju dovolenku. Je reč o Rimini. Teda tak sa často prezentuje: ako plážová destinácia. No v ponuke skrýva oveľa viac. Vitamín „sea“ by som mohla hľadať aj inde. Dôvod mojej [...]

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 42564x
Priemerná čítanosť článkov: 2660x

Autor blogu

Odkazy